Updates uit de groepen

Intocht avondvierdaagse

De intocht was fantastisch! Iedereen bedankt voor het meelopen en de gezelligheid!

Wandelen met de Andalhof!

Wat hebben, niet alleen de kinderen, maar ook de ouderen van de Andalhof een heerlijke ochtend gehad! Vanochtend om 10 uur wandelden we in een stoet door Herveld. Onderweg maakten we een smakelijke stop bij de visboer, om vervolgens onze weg te vervolgen naar de koffie. Het was vermakelijk en bijzonder om te zien hoe volwassen de kinderen omgingen met de ouderen. Cas kreeg zelfs een dikke knuffel! Al met al een waardevolle ochtend.

Politie op de stoep.

Afgelopen week hebben wij de politie op de stoep gehad en in de klas. Ronald Klarenbeek, de wijkagent, vertelde hoe hij agent is geworden en welke spullen hij allemaal bij zich draagt. Ook mochten we een kijkje nemen in de auto en natuurlijk de sirene horen. Het was erg leuk dat agent Ronald geweest is.👮

Kabouterdorp in de school

Na de herfstvakantie kwamen de kinderen weer op school en daar wachtte een kabouterdorp in de hal! Helemaal geweldig! Tijdens de werklessen is er al veel gespeeld en geoefend in het kabouterdorp. De kinderen maken er veel plezier als kabouter. Ze maken gerechten van recepten, lezen boeken, maken muziek, bouwen met boomstammetjes en beleven veel kabouteravonturen in het kabouterdorp.

Verder hebben we deze week weer lekker gegymd. Geklommen en gesprongen als eekhoorns en een lummelspel en een diamantroofspel.

Ook hebben de kinderen bladeren ingekleurd, uitgeknipt en van groot naar klein opgeplakt.

Er zijn ook prachtige egels gemaakt. De stekels hebben de kinderen gestempeld met vorken!

Natuurlijk hebben we deze week nog veel meer gedaan en geoefend met het thema herfst. En de komende weken gaan we daar gezellig mee door.

Deze week hebben de kinderen ook hard gewerkt aan hun lampion. Vandaag namen de kinderen de lampion mee naar huis. Die kunnen ze mooi thuis gebruiken of gebruiken als ze morgen mee gaan lopen in de lampionnenoptocht. Veel plezier!

Museum

Met Pim en Pom, de twee poezen, hebben we al veel gezien en geleerd over (schilder)kunst. Elke aflevering behandelt een schilderij of een beeldhouwwerk. De kinderen hebben laten zien dat ook zij talent hebben om een echte schilder en/of beeldhouwer te kunnen zijn. De resultaten zijn te zien in ons 'museum'.

Winterwonderland

Een van onze prikborden is prachtig versierd met allemaal pinguïns die de kinderen gemaakt hebben. Nu nog wachten of er in het echt ook nog sneeuw gaat vallen 😊

Wie is de mol!

Allereerst wensen wij iedereen een heel gezond en gelukkig 2022! We zijn blij dat we weer zijn gestart na de vakantie.

Vorige week zijn wij in de klas gestart met... Wie is de mol!...

Elke dag heeft één van de kinderen een mol joker in zijn laatje liggen. Diegene is die dag de mol. De mol krijgt een opdracht die hij uit moet voeren. Dit kan zijn: geef zoveel mogelijk kinderen een compliment of zorg ervoor dat de klas netjes opgeruimd is. De mol probeert zijn opdracht uit te voeren, maar de andere kinderen doen hun best om te 'mollen'. Aan het eind van de dag gaan we raden wie de mol is. De mol mag iemand uit de klas een compliment geven. Deze leerling krijgt dan een mooi kaartje. De mol krijgt een molkaartje als bewijs dat hij de mol was.

Sfeerimpressie schoolkamp
Visite

Vandaag kregen we een hele lieve puppy op visite. Vito is de Rottweilerpuppy van Ryan en een echte knuffel. Nu is hij nog klein, maar over een paar maanden is hij bijna zo groot als Ryan. Vito leert heel snel, want hij kan nu al op commando zitten. Bij de puppycursus doet hij ook erg zijn best. Fijn dat je vandaag bij ons op school was, Vito. Tot de volgende keer.

Nog meer gezelligheid!

Iets met elkaar uitdagen(uitdaagspel), zwemmen, speurtochten, eten koken, lachen en bovenal met z’n allen…. GENIETEN!