5.2 Ziekmelden, schoolverzuim, verlof

Als uw kind onverwacht door ziekte niet naar school kan, vragen wij u dat vóór 8.30 uur (telefonisch) te melden. Dit om te voorkomen dat wij onze lessen moeten onderbreken om na te gaan waar kinderen zijn.

Schoolverzuim is niet toegestaan. De kinderen zijn vanaf 5 jaar leerplichtig. Maar ook voor de jongste kinderen moet schoolverzuim vermeden worden. Het is belangrijk dat kinderen een zo min mogelijk onderbroken leerlijn kunnen afleggen. We vragen u dan ook in het belang van uw kind om afspraken buiten schooltijd te regelen. In het kader van de veranderde wetgeving zijn wij als school genoodzaakt om aan de schooltijden en vakantiedagen vast te houden. Even een paar dagen weg onder schooltijd, kan dus zomaar niet.

Als u denkt in aanmerking te komen voor verlof, dan vraagt u dit aan bij de directie. Daar kunt u een formulier verkrijgen (zie bijlage) om dit verlof aan te vragen. Na enkele dagen krijgt u bericht of het verlof inderdaad door de school wordt verleend.

Kinderen die zonder reden (of zonder toestemming) afwezig zijn, worden gemeld bij de leerplichtambtenaar van de gemeente Overbetuwe.