5.6 Belangrijk om te weten…..!

• Toegang schoolplein
    Wanneer de hekken op slot zijn, is het schoolplein verboden terrein! Dat geldt ook in de weekenden en de vakanties!
    De school stelt zich niet verantwoordelijk voor eventueel geleden schade. Een kwartier vóór aanvang (als de bel gegaan is)mogen de kinderen op het schoolplein komen. Dan is er ook pleinwacht.

• Roken
    Op school en op het schoolplein mag door niemand gerookt worden.
  • Veiligheid
    Ieder jaar wordt er een ontruimingsoefening gehouden. Doel daarvan is om met de kinderen te oefenen hoe te reageren in dergelijke situaties en om te checken of de alarminstallatie optimaal functioneert. De BHV-ers hebben hierbij de leiding.
    Daarnaast is er bovenschools ook een ARBO–coördinator actief die de school doorlicht en aangeeft waar de verbeterpunten liggen. Deze punten worden ieder jaar opnieuw vastgesteld.
    De speeltoestellen worden ieder jaar beoordeeld op veiligheid.

•  Snoep verstandig…..
    …eet weinig snoep. Wij willen u in overweging geven om op een verjaardag te trakteren op fruit, worst, kaas, en dergelijke.
    Kauwgom mag op school niet worden genuttigd.

• Goede doelen en acties
    Iedere maandagmorgen zamelen wij geld in voor een Anak Asuh, een project in Indonesië.
    Jaarlijks doen de kinderen van groep 7 mee aan de kinderpostzegelactie.
    De verkoop van loten van de Stichting Jantje Beton wordt door groep 8 gedaan.
    Een keer per twee jaar doen wij mee aan Actie Schoenendoos.

• Schoolfotograaf
    Ieder jaar komt een schoolfotograaf alle kinderen fotograferen. De oudercommissie kiest de fotograaf uit en regelt de afspraak. Daarnaast wordt er een groepsfoto gemaakt.

• Verzekeringen
    De belangrijkste verzekering waar u als ouders mee te maken krijgt als uw kind naar school gaat is de A.V.P. (aansprakelijkheids-verzekering voor particulieren). Ook onze school heeft een dergelijke verzekering. Het is echter niet zo dat alle vormen van vernieling, letsel of beschadiging door de schoolverzekering gedekt wordt. Pas als duidelijke nalatigheid of schuld van de leerkrachten, ander personeel of meewerkende ouders aantoon-baar is, gaat de verzekering over tot accepteren van een schadeclaim. In alle andere gevallen zal de A.V.P. van de ouder(s)/verzorger(s) van het kind, dat de veroorzaker is van de ‘schade’, aangesproken moeten worden. Het schoolbestuur kan alleen dan aansprakelijk worden gesteld, indien de ‘schade’ duidelijk veroorzaakt is door iemand die bij het onderwijs betrokken is.

Het schoolbestuur heeft ook voor alle bij de school actief betrokken personen (leerlingen, leer-krachten en meewerkende ouders) een collectieve ongevallenverzekering afgesloten. Deze verzekering dekt het ongevallenrisico voor de verzekerden gedurende het verblijf op school of de daarbij behorende terreinen tijdens de  officiële schooluren, alsmede tijdens het gaan van huis naar school en omgekeerd, gedurende ten hoogste 1 uur vóór en 1 uur ná het verlaten van de school. Daarnaast geldt de dekking ook tijdens het verblijf op sportvelden, in gymnastiek-lokalen, zwembaden e.d. alsmede tijdens schoolreisjes, schoolkamp en excursies in schoolverband.

• Klachtenprocedure
    Stichting Trivium kent een klachtenprocedure. Voor meer informatie over de klachtenregeling verwijzen wij u naar de directie van de school.

• Veiligheidsprocedure
    Stichting Trivium kent een veiligheidsprocedure. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de  directie van de school.

• Fietsen
    Als de kinderen niet ‘naast de deur’ wonen, mogen ze natuurlijk op de fiets komen. Op het plein fietsen mag NIET!!

• Gevonden voorwerpen
    De gevonden voorwerpen worden bij de RT-kamer onder de kapstok verzameld.

• De schoolbus
    Een heel apart verhaal in het schoolgebeuren is de schoolbus.
    De bus valt niet onder de verantwoordelijkheid van de school, maar is een onafhankelijk orgaan. Voor kinderen uit Slijk-Ewijk bestaat de mogelijkheid om met de schoolbus mee te rijden. Zij worden dan van huis opgehaald en ook weer thuis gebracht. De ouders van de kinderen betalen voor dit vervoer. Helaas kan de buscommissie de exploitatie niet sluitend krijgen maar gelukkig hebben een aantal bedrijven zich bereid verklaard de bus te sponsoren. Hun namen treft u aan op de bus.
  • Overige zorgdiensten
    Naast de direct onderwijsgebonden diensten maakt de school ook gebruik van andere extra diensten die direct bij het welzijn van de kinderen betrokken zijn.

Jeugdarts
Bij de Jeugdgezondheidszorg van de GGD regio Arnhem zijn onze jeugdarts en verpleegkundige ondergebracht. Door het jaar heen zijn er spreekuren op school ingepland. De doktersassistent screent elk jaar de kinderen van 5/6 jaar en de kinderen van 10/11 jaar. Er is, ook voor ouders, op werkdagen een telefonisch spreekuur van 15.30 – 17.00 uur om vragen te stellen en is bereikbaar op tel.: 026 - 3775289. Tijdens schoolvakanties is er geen telefonisch spreekuur.

Logopediste
Regelmatig is er een logopediste in school. Zij screent de kinderen die 5 jaar zijn en op verzoek individuele kinderen. Behandeling wordt door particuliere logopedisten gedaan.

GGD
De GGD informeert ons over gezondheidsaspecten, veiligheid en hygiëne in en rond de school.

Intraverte
Intraverte biedt begeleiding in de vorm van Kinderoefentherapie en Vaktherapie (Psychomotorische Therapie). Het traject wordt voor uw kind op maat gemaakt

Kinderfysiotherapie Morel
Iedere week komt een kinderfysiotherapeut op school om kinderen op motorisch gebied te begeleiden.