2.4 Een school in ontwikkeling

De maatschappij ondergaat in hoog tempo grote veranderingen. Als school proberen wij op die veranderingen zo adequaat mogelijk te anticiperen. Het gebruik van nieuwe en eigentijdse leermethoden en hulpmiddelen achten wij daarom van groot belang. Omdat het invoeren van nieuwe methoden een zeer kostbare aangelegenheid is en de financiële middelen beperkt zijn, moet er met deze middelen zorgvuldig omgesprongen worden.

Wij stimuleren het gebruik van de computer als leer- en hulpmiddel. Daarbij zijn de touchscreens ook erg belangrijk.

Het reken-, taal- en leesonderwijs is de afgelopen jaren gemoderniseerd.

De nascholing en deskundigheids-bevordering van het team garanderen een continue kwaliteitsverbetering en het up-to-date blijven van ons onderwijs.

De Inspectie van het Primair Onderwijs onderwerpt alle basisscholen eens per vier jaar aan een grondige inspectie. De resultaten hiervan worden neergelegd in het Rapport Integraal Schooltoezicht.